De reis begint

28 augustus 2015 - Bremen, Duitsland

Hoe ik het heb gedaan is een interessante vraag. Maar alles is ingepakt. Bizar. Op het laatste moment bleek er natuurlijk nog van alles te zijn wat ik nog moest regelen en toch ook nog wat spullen die echt mee moesten en op de een of andere manier in de al overvolle koffer zijn gepropt. Maar, het is gelukt. De zorg voor mijn twee prachtige cactusjes heb ik overgedragen aan Rebecca en mama, ze worden waarschijnlijk beter verzorgd dan ooit en willen nooit meer bij mij wonen, maar dat zien we dan wel weer.
Van Rebecca kreeg ik vandaag nog een heerlijke kroket. Smullen. Hij leek zelfs lekkerder dan normaal, waar dat nou door zou komen..

De kop is er af. De eerste 400 km zijn gereden en we slapen vanavond in een hotel in de buurt van Bremen. Een onvindbaar hotel. Na verschillende wegen en mooie stuurmanoeuvres van mijn kant, zijn we er. We zijn na het eten vertrokken en zijn via Groningen gereden om nog even wat post op te halen bij mijn oude huis. Mama had het mooi uitgedacht en heeft zelf het stuk naar Groningen gereden, zodat ik het stuk in Duitsland kon rijden. Donker, dat was het daar! En slecht weer. Heel fijn. Stukken met groot licht kunnen rijden, omdat we de enige gekken waren die daar reden en zo uiteindelijk toch veilig onze (om)weg naar het hotel kunnen vinden.
Nu om half 1 snel slapen, morgen richting kopenhagen!

1. Peter Plantfeber:
    30 augustus 2015
    Verblijf je al die tijd in Helsinki?
  2. Emmy de Paus:
    31 augustus 2015
    Nee, ik woon in Oulu. Dat is een stad veel noordelijker in Finland. Je kan de reis zien onder kaart.
  3. Inge:
    1 september 2015
    En: hoe is je kamer?
    wanneer gaat mama weer terug?
  4. Emmy de Paus:
    2 september 2015
    Mama is 1 september weer terug gegaan. Mijn kamer is leuk!